Primăriile și consiliile județene care nu au personal specializat vor putea să apeleze la alte unități adminstrativ-teritoriale pentru a-și putea realiza atribuțiile legate de amenajarea teritoriului, urbanism, autorizarea executării lucrărilor de construcții și derularea achizițiilor publice, printre altele.

Problemele UAT-urile sunt locurile vacante din posturi precum secretar general, arhitect/arhitect-șef, contabil, consilier juridic, specialist în achiziții publice.

La începutul anului 2021, din totalul funcțiilor publice la nivel local de 98.713, ponderea funcțiilor publice vacante și temporar vacante era de aproximativ 20%. Noua măsură face parte din modificările cuprinse în PNRR, care vizează reglementarea regimului juridic al organizării și funcționării consorțiilor administrative pentru îmbunătățirea eficienței serviciilor publice și implementării investițiilor.

Astfel, conform unui proiect de lege, va fi creat un nou mecanism de cooperare/asociere între unitățile administrativ-teritoriale, prin care vor fi constituite consorțiile administrative, fără personalitate juridică. Mai exact, prin acordul de asociere într-un consorțiu administrativ, unitățile administrativ – teritoriale care nu dispun de capacitate administrativă la nivel de personal specializat în exercitarea atribuțiilor prevăzute de lege vor mandata una sau mai multe unități administrativ-teritoriale membre să le sprijine în realizarea acestor atribuții.

Printre atribuțiile care pot fi exercitate prin intermediul consorțiilor administrative se numără:

Citeste articolul intreg https://www.arenaconstruct.ro/urbanism-autorizarea-lucrarilor-si-achizitiile-publice-prin-consortiu-administrativ/?utm_source=Newsletter__Newsletter&utm_medium=psc.ro&utm_campaign=newsletter_666835 .